SALTD

Spilve Aeropark, LTD

Daugavgrīvas 140, Rīga LV-1007

Spilves lidlauka apsaimniekotājs "Aerobig Plus" atslēdzis elektrību apakšnomniekam, kas ceļ trauksmi par lidlauka nākotni

21 november 2018, 17:00

Rīga, 21.nov., LETA. Spilves lidlauka ģenerālnomnieks SIA "Aerobig Plus" ir atslēdzis elektrību vienam no apakšnomniekiem - SIA "Aero Restauration", aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pārstāve Ilva Erta, pēc kuras vārdiem, lidlaukā strādājošie uzņēmumi kopumā ir satraukti par lidlauka nākotni. Lidlauka zemes īpašumi pieder Rīgas pašvaldībai, taču tos apsaimnieko dažādas struktūras - gan pašvaldības uzņēmums "Rīgas nami", gan Rīgas brīvosta un citi. "Rīgas namu" apsaimniekotie īpašumi bija iznomāti virknei uzņēmumu, līdz 2016.gadā pašvaldības uzņēmums nolēma centralizēt nomas tiesības un noslēgt līgumu ar "Aerobig Plus", kas izsoles rezultātā kā vienīgais pretendents ieguva ģenrālnomnieka tiesības uz 12 gadiem. Pārmaiņu rezultātā līdzšinējie 22 teritorijas nomnieki kļuvuši par apakšnomniekiem. Pēc Ertas teiktā, "Aerobig Plus" esot izvirzījis prasību pārslēgt visus nomas līgumus ar viņiem, taču jauno līgumu noteikumi Spilvē strādājošajiem aviatoriem neesot bijuši pieņemami, jo "tie faktiski pieprasa atbrīvot lidlauku mēneša laikā". "Pirms vairākiem gadiem noslēgtos ilgtermiņa nomas līgumus viņi pieprasīja pārslēgt uz vienu gadu par trīsreiz augstāku nomas maksu ar nosacījumu, ka "Aerobig Plus" ir tiesības lauzt nomas līgumu, nomnieku par to brīdinot vienu mēnesi iepriekš. Taču, piemēram, "Aero Restauration" angāra demontāžai vien nepieciešams vairāk nekā gads," skaidroja Erta. Turklāt "Aerobig Plus" piedāvātajā līgumā esot punkts, ka mēnesi pēc līguma laušanas viss teritorijā palikušais kustamais un nekustamais īpašums pārietu viņu īpašumā. Erta stāstīja, ka "Aero Restauration", kas nodarbojas ar lidaparātu tehniskās apkopes servisu, novembra sākumā patvaļīgi atslēgta elektrība un dīkstāve uzņēmumam rada vairāk nekā 1000 eiro zaudējumus dienā. "Kompānijas "Aero Restauration" lidaparātu plānveida un neplānveida remonta klienti pārsvarā ir no ārvalstīm - Baltijas, Skandināvijas, Krievijas, Polijas, Ukrainas. Angārā ieguldīts vairāk nekā pusmiljons eiro. Zemes nomas līgums noslēgts pirms septiņiem gadiem uz 11 gadiem," stāstīja Erta, piebilstot, ka par notikušo uzņēmums vērsies policijā. Domstarpību dēļ no 22 nomniekiem lidlauka teritorijā patlaban esot palikušas septiņas kompānijas, no kurām piecas vērsušās tiesā. "Rīgas namu" un "Aerobig Plus" noslēgtais līgums paredz, ka nomnieka pienākums ir apsaimniekot un ekspluatēt vairāk nekā 100 hektāru lielo lidlauka teritoriju, saglabājot tajā esošos infrastruktūras objektus - lidlauku, kā arī 1954.gadā celto lidostas galveno ēku, kas ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis. Tomēr, pēc Ertas teiktā, apakšnomniekiem esot bažas, vai uzņēmums vispār plānojot lidlauku saglabāt. "Infrastruktūra nevis tiek sakārtota un tiek laboti lidmašīnu skrejceļi, bet gan no 100 hektārus lielās lidostas teritorijas 20 hektāros pagājušajā gadā iesētas kaņepes, saņemot Eiropas Savienības fondu atbalsta maksājumu. Tā vietā, lai lidostas teritorija tiktu izmantota aviācijas vajadzībām, tajā tiek krātas vecas riepas - pērnā gada augustā lidlaukā izcēlās pamatīgs ugunsgrēks, kura melnos dūmu mākoņus varēja redzēt pat galvaspilsētas centrā," lidlauka teritorijas apsaimniekotājus kritizēja uzņēmuma pārstāve. Erta atzīmēja, ka gandrīz divus gadus nav izdevies atjaunot lidlauka sertifikātu. "Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka "Aerobig Plus" īpašnieki ir Kiprā reģistrētais uzņēmums "Corbross Holdings" (90%), kurā patiesā labuma guvējs ir Latvijas valstspiederīgais Sergejs Deņisovs, un Ilona Kušiņiceva (10%). Uzņēmuma valdē strādā Sergejs Lavrovs un uzņēmējs Georgijs Kipiani. 2017.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 204 564 eiro, bet zaudējumi - 82 076 eiro.

Location