GlvLT

Genium.lv, LTD

Čiekurkalna 1. līnija 1 - 23, Rīga, LV-1026 www.genium.lv

Kāpēc saturs ir svarīgs uzņēmuma atrodamībai tiešsaistē

10 january 2023, 10:18

Lai uzņēmuma produkts vai pakalpojums vieglāk un ātrāk sasniegtu potenciālos klientus ar organiskās meklēšanas redzamības, pozīciju un datuplūsmas jeb SEO palīdzību, ar to mērķtiecīgi jāstrādā. Neatņemama atrodamības uzlabošanas stratēģijas sastāvdaļa ir konsekventi veidots, optimizēts saturs, kas atbilst meklētājprogrammu darbības principiem.

"Ja vēlaties organiskās meklēšanas redzamību, pozīcijas un datplūsmu, jums ir jānodarbojas ar pastāvīgu optimizēta satura radīšanu. Lai tiešām izjustu pozitīvu ietekmi uz uzņēmuma darbības rezultātiem, šim procesam jābūt nepārtrauktam un pareizi veidotam," uzsver digitālā mārketinga aģentūras "GeniumLV" vadītājs Roberts Blumbergs.

Saturs un SEO

Labākajā gadījumā tie veido saikni, kas var katapultēt jebkuru tīmekļa vietni meklētājprogrammu pozīciju augšgalā, bet ar nosacījumu, ka visi mājasdarbi ir teicami izpildīti. Savukārt sliktākajā gadījumā šīs darbības var izraisīt Google sodus, no kuriem ir gandrīz neiespējami atgūties.

Ko tad nozīmē labs saturs, kāda ir tā SEO vērtība un kā rīkoties, lai radītu optimizētu saturu, kas jūs padarītu tīkamu meklētājprogrammām?

Ko nozīmē jēdziens "saturs"

Sniegt precīzu satura definīciju, kurai piekristu visi mārketinga speciālisti, būtu gandrīz neiespējami. Minēsim dažas satura definīcijas, ko snieguši mārketinga speciālisti no visas pasaules un kas sniedz stabilu sākumpunktu.

Rīcības mārketinga speciāliste Heidi Koena saturu raksturo kā "kvalitatīvu, noderīgu informāciju, kas atspoguļo stāstu, kas pasniegts kontekstuāli atbilstošā veidā ar mērķi izraisīt emocijas vai iesaistīšanos. Saturu var pasniegt dažādos formātos, tostarp kā tekstu, attēlus, video, audio un/vai prezentācijas."

Lai gan Koenas apraksts ir visnotaļ precīzs, svarīgi saprast, ka tiešsaistē atrodamais saturs ne vienmēr ir kvalitatīvs un noderīgs. Ir daudz slikta satura, kas ne tuvu nesniedz nekāda veida atbilstīgumu vai noderīgumu lasītājam.

Sociālo trigeru dibinātājs Dereks Halperns sniedzis vienkāršāku, bet līdzīgu definīciju: "Saturs ir pieejams jebkurā formā (audio, teksta, video), un tas informē, izklaidē, izglīto vai māca cilvēkus, kuri to lieto." Arī Halperns apraksta saturu, kas ir vismaz atbilstošs un noderīgs paredzētajai auditorijai.

Ja izvairāmies no "kvalitatīva" satura apraksta, varam izmantot tiešāku pieeju, aplūkojot desmitiem dažādu digitālā satura veidu.

Kāda ir satura SEO vērtība?

Meklētājprogrammu karalis Google katru dienu apstrādā vairāk nekā 6,7 miljardus meklējumu. Un, tā kā runājam par optimizāciju meklētājprogrammām jeb SEO (search engine optimization), tas nozīmē, ka tirgus līdera pārstāvji ir teju ideāli piemēroti, lai atbildētu uz šo jautājumu.

Lerijs Peidžs un Sergejs Brins 1998. gadā līdzdibināja uzņēmumu Google ar vienu misiju, kas nav mainījusies vēl šodien – ļaut cilvēkiem viegli un ātri atrast vajadzīgo informāciju. Tomēr veids, kā Google organizē šo informāciju, gadu gaitā ir diezgan ievērojami mainījies.

Google algoritmi nepārtraukti attīstās, lai, kā viņi paši saka, "...sekundes daļas laikā sniegtu noderīgus un atbilstošus rezultātus".

"Noderīgie un atbilstošie rezultāti", ko Google cenšas nodrošināt, ir tīmeklī pieejamie satura elementi.

Šie satura elementi tiek sakārtoti pēc to lietderības un atbilstības meklēšanas lietotājam. Tas nozīmē, ka, lai jūsu saturam vispār būtu SEO vērtība, tam jābūt noderīgam meklētājiem.

Kā jūs varat pārliecināties, ka tas ir noderīgs? Arī ar šo atbildi mums palīdz pats Google.

Ieteikums ir šāds: kad sākat veidot saturu, pārliecinieties, ka tas ir:

  • lietderīgs un informatīvs;
  • vērtīgāks un noderīgāks nekā citu vietnu piedāvātais saturs;
  • uzticams;
  • kvalitatīvs;
  • piesaistošs.

Kad šie elementi ir ieviesti, jūs maksimāli palielināsiet sava satura SEO vērtības potenciālu. Bez tiem jūsu saturam būs ļoti maza vērtība!

Taču lieliska satura radīšana nav vienīgā puzles sastāvdaļa. Ir arī tehniskā puse, kas jums ir jāapzinās, un tās novērtēšanā un uzlabošanā bieži nepieciešams profesionālu SEO speciālistu atbalsts.

Satura optimizēšanas nozīme

Iemesls, kāpēc optimizēts saturs ir svarīgs, ir vienkāršs – bez tā jūs neiegūsiet augstu vietu meklētājprogrammu rezultātos. No vienas puses, optimizēts saturs ir orientēts uz auditoriju un atbilst iepriekšējā sadaļā izklāstītajiem ieteikumiem. Bet ko nozīmē "orientēts uz auditoriju" un kā tas atšķiras no cita veida satura?

Orientēšanās uz auditoriju vienkārši nozīmē, ka jūs koncentrējaties uz to, ko auditorija vēlas dzirdēt, nevis uz to, par ko jūs vēlaties runāt. Un, kā jau esam noskaidrojuši, noderīga un atbilstoša satura veidošana ir galvenais, ja vēlaties ieņemt vietu meklētājprogrammās.

Otra optimizācijas vienādojuma puse ir tehniskie jautājumi. Tas ietver tādus faktorus kā atslēgvārdi, meta virsraksti, meta apraksti un vietrāži jeb URL. 

Kā izveidot optimizētu saturu

Satura optimizēšanu veido vairāki soļi, no kuriem svarīgākais ir atslēgvārdu izpēte un to saskaņošana ar tematu. Lai gan jau esam noteikuši, ka jūsu galvenajam mērķim jābūt uz auditoriju orientēta satura izveidei, nepieciešama atslēgvārdu izpēte, lai nodrošinātu, ka iegūtais saturs atrodams meklētājprogrammās.

Izvēloties atslēgvārdus un tēmu, jāpatur prātā dažas lietas:

  • koncentrējieties uz garajiem atslēgvārdiem;
  • izvairieties no ļoti konkurētspējīgiem atslēgvārdiem ar milzīgu meklēšanas rezultātu skaitu;
  • izmantojiet pārbaudītu atslēgvārdu izpētes rīku;
  • saskaņojiet tēmu ar atslēgvārdu.

Jāatceras arī par tādiem elementiem kā lasāmība – pietiekami īsas un atdalītas rindkopas, dažādas nozīmes virsrakstu izmantojums un tehniskie ierakstu parametri, lai saturu pozitīvi novērtētētu meklētājprogrammu reitingos. Šos principus vislabāk pārzina SEO satura veidošanas speciālisti, kuru palīdzība varētu būtu nepieciešama vismaz sākuma posmā. 

 

Location