Nišas smaržas – populārākie zīmoli
Smaržas ir mūsu koptēla spilgti akcents, kas, pateicoties to ēteriskajai dabai, signalizē par mūsu parādīšanos īsi pirms un ilgi pēc fiziskās klātbūtnes. Lai arī daudzi cilvēki uzskata, ka smaržu pasaules smalkās vibrācijas nav domātas viņiem, arī pie mums kļūst arvien vairāk tādu, kas smaržu mākslu vēlas apgūt un nežēlo savu laiku un, ko liegties, arī naudu, lai atrastu savu personību raksturojošus, retus un smalki niansētus aromātus.
Smaržu izziņas ceļā tieši mākslinieciskās jeb nišas smaržas ir tās, kas spēj degunu apburt visvairāk un izsmaržošanas procesā visprecīzāk atklāt mūsu personības stāstu raksturojošos aromātus.
Šoreiz atliksim malā labi zināmos lielos smaržu zīmolus, lai pievērstos nišas parfimērijai un dažiem to pārstāvošiem zīmoliem.
Kas ir nišas parfimērija?
Nišas smaržu spilgtais uznāciens aizsākās 2000. gadu sākumā, stila un modes gurmāniem piedāvājot izsmalcinātību, ko nespēja sniegt lielie ražotāji. Tā zināmā veidā bija atgriešanās pie smaržu radīšanas tradīcijas pirmsākumiem, kad mazus aromātu tilpumus radīja konkrētam cilvēkam ilgā, eksperimentālā ceļā, paļaujoties uz parfimēra trenēto ožu un zināšanām, kā arī unikālām sastāvdaļām. Nišas smaržu izstrādē tiek izmantotas labākās dabīgās sastāvdaļas – bieži tik īpašas un tādēļ komerciālai ražošanai nepiemērotas –, kā arī inovatīvas sintētiskas vielas. Nereti nišas smaržas tiek radītas ģimenes uzņēmumos ar ilgstošu parfimērijas tradīciju.
Īsumā par nišas parfimērijas industriju šobrīd
Viss, kas saistīts ar lielo modi, tostarp smaržu industriju, ir augstu peļņu nesošs rūpals. Šobrīd daudz grūtāk ir novilkt robežu starp nišas un smaržu masu produkciju. Lielie zīmoli, izmantojot neizmērojami lielākus finanšu līdzekļus, arī rada “īpašus” aromātus, to izveidē piesaista slavenus parfimērus, izmanto retas izejvielas un beigās pārdod savus ražojumus par augstāku cenu nekā nišas parfimērijas zīmoli. Pazinēji šos ražojumus dēvē par selektīvo parfimēriju un nošķir no nišas parfimērijas zīmoliem, kuru galvenā atšķirīgā iezīme ir nelieli ražošanas apjomi, salīdzinot ar masu produkciju. Savukārt pircējam, ja mērķis ir patiesi iegādāties nišas aromātu, ir daudz jāmācās un jābūt lietas kursā par industrijas jaunumiem.
Tagad par dažiem zināmiem nišas smaržu zīmoliem un to pazīstamākajiem aromātiem.
Jo Malone
Jo Malone ir britu luksusa smaržu un kosmētikas zīmols, kuru 1994. gadā Londonā dibināja Joanne Lesley Malone (vēlāk Jo Malone MBE) un viņas vīrs Gary Malone. Jo Malone ir pazīstams ar savu eleganto un minimālistisko dizainu, kā arī ar unikālajām smaržu kompozīcijām. Viens no Jo Malone pazīstamākajiem konceptiem ir "Fragrance Combining" jeb smaržu kombinēšana. Ideja ir tāda, ka katrs Jo Malone aromāts var tikt kombinēts ar citiem, lai radītu unikālu un personisku smaržu.
Smaržu kolekcijas ietver dažādas notis, piemēram, citrusaugļus, ziedus, koksni un garšaugus. Dažas no populārākajām smaržām ir "Lime Basil & Mandarin", "Peony & Blush Suede", "Wood Sage & Sea Salt" un citas.
Byredo
Byredo ir mūsdienu smaržu un modes zīmols, kas tika dibināts 2006. gadā Zviedrijā. Tā nosaukums cēlies no angļu valodas vārda "redolence", kuram ir divējāda nozīme – atmiņa vai patīkami salds aromāts.
Negaidītas kombinācijas ar eksotiskām garšvielām – Byredo zīmola vizītkarte. Piemēram, "Pulp" aromātā dominē sulīgu vīģu augļu mīkstuma smarža, ko akcentē kardamons un ābols.
"Bal d'Afrique" aromāts iemieso ceļojuma garu un piedāvā atsvaidzinošas citrusaugļu notis, papildinātas ar eksotisku ziedu akcentiem un ciedra koksnes notīm.
Maison Francis Kurkdjian
Maison Francis Kurkdjian smaržu zīmolu radīja armēņu izcelsmes franču parfimērs un uzņēmējs Francis Kurkdjian. Viņš ir slavens ar to, ka 1995. gadā radīja Jean Paul Gaultier aromātu "Le Male", kas kļuva par vienu no visvairāk pārdotajām smaržām pasaulē. Kopš tā laika viņš ir radījis vēl 40 smaržu lielākajiem pasaules uzņēmumiem, tostarp "Elie Saab Le Parfum", "My Burberry" un "L'extase Nina Ricci".
Tom Ford
Tom Ford ir prestižs modes un kosmētikas zīmols, ko dibinājis amerikāņu modes dizainers Toms Fords. Tom Ford kosmētikas zīmols piedāvā plašu produktu klāstu, sākot no dekoratīvās kosmētikas līdz smaržām un ķermeņa kopšanas līdzekļiem.
“Black Orchid” ir viena no ikoniskākajām Tom Ford smaržām, kas ir orientālā stila aromāts, ietverot notis no melnās orhidejas, citrusaugļiem, garšaugiem un koksnes.
Smaržu “Tobacco Vanille” ir iedvesmojusi tabakas un vaniļas aromātu kombinācija, radot bagātīgu un siltu aromātu ar papildus kardamona, kakao un ķiršu notīm.
“Neroli Portofino” ir viegla un atsvaidzinoša smarža ar apelsīnu ziedu, citrusaugļu, rozmarīna un kardamona notīm.
By Kilian
Zīmols piedāvā patīkamu atkarību izraisošas smaržas. Kilians Hennessy no slavenā Hennessy konjaka ražotāju dinastijas 2007. gadā izveidoja smaržu namu "By Kilian". Mūsdienās šis zīmols izceļas starp elitārajiem spēlētājiem smaržu tirgū.
Kilianam pieder arī tā sauktā ekoluksa koncepcija: pircējs smaržu pudeli iegādājas tikai vienu reizi un pēc tam tās saturu papildina. Šis jaunievedums palīdzēja "By Kilian" ļoti ātri kļūt pieprasītam.
Kilian smaržas turpina pārsteigt patērētājus: tas ir ārkārtējas izsmalcinātības un mūžīgas greznības sajaukums.
"Good Girl Gone Bad" – spēcīga un sievišķīga smarža ar jasmīna, tuberozes, indijas tuberozes un baltās kafijas notīm.
"Love, Don't Be Shy" – slavena ar savu saldo un iedarbīgo aromātu, šī smarža satur apelsīnu, mašmelonu, vaniļas un karamelizētu piparu notis.
Vai spējat iedomāties šo smaržu mākslinieku neierobežotas fantāzijas radītus aromātus? Ja jūtat, ka apraksts rezonē ar jūsu iekšējām sajūtām, meklējiet kādu no šiem zīmoliem daudzveidīgajā smaržu zīmolu sortimentā. Vairāk par izvēlēm lasiet mūsu ceļvedī!
Working time
Open
More...Article
Kas nepieciešams māksliniekam iesācējam – TOP 5 lietas
Gleznošana ir viena no populārākajām nodarbēm, kā cilvēkiem izpaust savu radošumu un emocijas. Neatkarīgi no tā, vai esat pilnīgs iesācējs vai jau esat guvis nelielu pieredzi, gleznošana ar akrila krāsām var būt lielisks veids, kā veidot savu gleznotāja rokrakstu.