Vērtībās balstītu ieradumu pakāpeniska attīstība pirmsskolā
Bērni ir ne tikai savu vecāku, bet arī visas sabiedrības spogulis, jo viņi rūpīgi vēro ikviena pieaugušā rīcību un atdarina to savā uzvedībā. Izglītības iestādes var tikai nostiprināt ģimenē iedibinātās vērtības, tāpēc ikvienam vecākam ir jāapzinās sava ārkārtīgi svarīgā loma bērna vērtību un tām atbilstošu ieradumu veidošanā. Piemēram, vai no rīta, dodoties uz bērnudārzu kopā ar savu bērnu, jūs esat labā omā un sirsnīgi pasveicināt citus vecākus, pa ceļam satikto sētnieku, apkopēju un grupiņas skolotāju? Vai arī katru rītu jūs steigā un nīgrā noskaņojumā ieejat grupiņā un uz skolotājas skanīgo “Labrīt!” nelaipni norūcat pretī?
Diemžēl šobrīd bieži tiek runāts arī par mobingu skolās, bet bieži vien mobings sākas tieši ģimenē, jo vecāki bērnu klātbūtnē apspriež citus cilvēkus, izsakot nievājošas piezīmes. Mēs nevaram prasīt no bērniem cieņpilnu attieksmi pret citiem, ja paši ikdienas steigā aizmirstam par mums nozīmīgajām vērtībām. Ir svarīgi atcerēties, ka bērnu audzināšana sākas ar mums pašiem. Tikai tad, ja mēs paši ikdienā izrādām cieņu, empātiju un pozitīvu attieksmi pret apkārtējiem, mēs varam cerēt, ka arī mūsu bērni pārņems šīs vērtības un veidos tām atbilstošus ieradumus. Tāpēc aicinām ikvienu vecāku apzināti veidot vidi, kurā bērni var augt par sirsnīgiem un cieņpilniem cilvēkiem.
Cienīt sevi un citus bērni mācās jau pirmsskolā
Cieņa pret sevi un citiem ir viena no pamatvērtībām, ko bērni sāk apgūt jau pirmsskolā. Šajā vecumā viņi veido savu identitāti un sociālās prasmes, mācoties līdzpastāvēt ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Pirmsskolas vide piedāvā daudz iespēju attīstīt izpratni par cieņu ikdienas situācijās, rotaļās, dažādās nodarbībās. Arī skolotājiem ir nozīmīga loma, demonstrējot cieņpilnu attieksmi un veicinot pozitīvu komunikāciju ikdienas darbībās. Piemēram, bērnus mudina izteikt savas domas, vienlaikus ieklausoties citos un cienot viņu atšķirīgo viedokli. Arī dažādas komandas rotaļas un grupu darbi palīdz bērniem saprast sadarbošanās nozīmi un mācīties risināt konfliktsituācijas cieņpilni. Savukārt vecāki var atbalstīt šo procesu, nostiprinot pozitīvu uzvedības modeli mājās. Sarunas par emocijām, empātiju un cieņu palīdz bērniem labāk izprast sevi un citus, tādēļ kopīgi noteikumi un robežas gan mājās, gan bērnudārzā palīdzēs jūsu bērnam iemācīties svarīgākās pamatvērtības.
Bērnudārzs “Maziņš kā jūra” – labvēlīga vide jūsu bērna attīstībai
Pirmsskolas izglītības iestādes izvēle ir nozīmīgs solis jūsu bērna izglītības nodrošināšanā. Bērnudārzs “Maziņš kā jūra” nodrošina mīlestības pilnu un gādīgu vidi, kur tiek veicināta pozitīva bērna pašapziņa un uz cieņpilnu attieksmi balstīta sadarbība gan no bērnu, gan skolotāju puses.
Mūsu bērnudārzā bērni attīsta savas sociālās, emocionālās un intelektuālās prasmes daudzveidīgās aktivitātēs un spēlēs, bet mūsu skolotāji strādā ciešā sadarbībā ar vecākiem, lai kopīgiem spēkiem rūpētos par bērnu labsajūtu un attīstību.
Article
Kustību aktivitātes – tā ir vērtība!
Fiziskās aktivitātes veicina bērna vispārējo veselību, stiprina muskuļus un kaulus, palīdz attīstīt koordināciju un līdzsvaru, kas veicina labāku miegu un uzlabo garastāvokli, kas ir svarīgi, lai sagatavotos jaunajam mācību gadam. Tādēļ ļaujiet bērnam izbaudīt vasaru, pilnvērtīgi piedaloties kustību aktivitātēs, jo tas ir ieguldījums viņa nākotnē.