Lietoti elektroauto kļūst arvien populārāki. Pieci iemesli, kāpēc iegādāties lietotu elektromobili
Šobrīd elektroauto Latvijā un visā pasaulē piedzīvo iepriekš neredzētu uzplaukumu. 2023. gada jūlijā Latvijā bija reģistrēti vairāk nekā 5252 elektromobiļi – par 33% vairāk nekā šī gada sākumā. Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto bija nesasniedzams sapnis, tad pašlaik elektroautomobiļi ir kļuvuši par normu – tos vairāk redzam uz ielām, kā arī to cenas ir kļuvušas vidējam cilvēkam sasniedzamākas.
Lietoto elektromobiļu tirgum attīstoties, arvien populārāki kļūst lietoti elektroauto – tā ir lieliska iespēja ieekonomēt uz degvielas izmaksu rēķina, izvairoties no sākotnējām izmaksām, kuras prasa jauna elektroauto iegāde. Turpini lasīt rakstu un uzzini svarīgākās lietoto elektroauto priekšrocības!
1. Ietaupīsi gan uz sākotnējām izmaksām, gan uz degvielas izmaksām
Autors: Porsche.lv
Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc autovadītāji dod priekšroku lietotiem elektromobiļiem, ir iespēja ietaupīt uz sākotnējām izmaksām un automobiļa ekspluatācijas izmaksām. Būtu grūti noliegt to, ka pat mūsdienās jauni elektroauto ir salīdzinoši dārgi. Tomēr lietoti elektroauto ir daudz pieejamāki izmaksu ziņā nekā jauni elektroauto un pat jauni auto ar iekšdedzes dzinēju. Turklāt liela nozīme ir ekspluatācijas izmaksām – ja pašlaik vadi automašīnu ar iekšdedzes dzinēju, tad, pārejot uz elektroauto, būtiski ietaupīsi uz degvielas izmaksām. Tieši tāpēc lietoti elektroauto ir maciņam draudzīgāka izvēle gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.
2. Lietoti elektroauto parasti ir labākā tehniskā stāvoklī, un tiem nepieciešama mazāka apkope
Salīdzinot ar lietotiem benzīna vai dīzeļauto, lietotas elektromašīnas parasti ir labākā tehniskā stāvokli. Pirmkārt, lietoti elektroauto parasti ir jaunāka izlaiduma gada nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, jo elektroauto kļuva populāri salīdzinoši nesen. Otrkārt, elektromobiļiem ir mazāk kustīgu detaļu nekā “tradicionālajiem” auto. Ko tas nozīmē praktiski? Tā ir daudz mazāka iespējamība kādai detaļai salūzt, un tādējādi arī mazāka iespējamība dārgai un nepatīkamai vizītei auto servisā.
Kā zinām, tad akumulators ierobežo attālumu, cik vienā uzlādē varam veikt ar elektromobili. Tomēr tam arī ir pozitīvā puse – cilvēki ar elektroauto nemēro tik lielus attālumus, un tādēļ odometra rādītājs ir daudz patīkamāks, kā arī mazāk ir nolietojušās bremzes, amortizācija un riepas. Tas vēl nav viss – elektromobiļiem arī regulārā apkope ir jāveic retāk. Parasti “tradicionālajam” auto ir nepieciešams nopietns remonts katru trešo gadu. Elektroauto parasti ir nepieciešama tikai riepu rotācija, bremžu šķidruma un salona filtra nomaiņa ik pa trīs gadiem.
3. Valsts elektroauto atbalsts un citi labumi
Daudzi ir dzirdējuši, ka elektroauto iegādei ir pieejams valsts atbalsts līdz pat 4500 eiro apmērā. Tomēr vai zini, ka valsts atbalsts 2250 eiro apmērā ir pieejams arī lietota elektroauto iegādei? Tas nozīmē to, ka no lietota elektroauto pārdošanas cenas vari “atņemt” 2250 eiro, kas ir diezgan laba atlaide. Turklāt elektroauto īpašnieki ir atbrīvoti no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa jeb ceļa nodokļa, tādējādi ļaujot ietaupīt vēl vairāk uz auto uzturēšanas izmaksām.
Elektroauto īpašniekiem ir vēl daži citi praktiski labumi, sākot ar iespēju iebraukt Jūrmalā bez caurlaides, tiesībām braukt pa sabiedriskā transporta joslām, kā arī parkoties Rīgas un Liepājas pašvaldību autostāvvietās bez maksas. Parkoties bez maksas pat Vecrīgā – izklausās forši, vai ne?
4. Tā ir dabai draudzīgāka izvēle
Salīdzinot ar benzīna vai dīzeļdzinēja spēkratiem, elektromobiļi neizdala dabai kaitīgās izplūdes gāzes. Ja vēlies būt vēl lielāks dabas draugs (un arī ieekonomēt), tad vari veikt elektromobiļa uzlādi ar atjaunīgo elektroenerģiju, tostarp paša dzīvesvietā izvietotiem saules paneļiem. Turklāt lietoti elektroauto ir dabai draudzīgāki pat par jauniem elektromobiļiem, jo iegādājies jau uzražotu automašīnu.
5. Sarežģītā elektroauto uzlāde un īsais akumulatora mūžs – mīti!
Joprojām sabiedrībā ir izplatīti mīti par elektroauto, piemēram, sarežģītā elektroauto uzlāde un neapmierinošais uzlādes punktu pārklājums. Taisnība, ka 2016. gadā Latvijā publiskos elektroauto uzlādes punktus varēja saskaitīt uz pirkstiem, tomēr 2023. gadā Latvijā jau ir vismaz 499 publiskie uzlādes punkti. Elektroauto uzlādes cena atšķiras starp uzlādes punktiem, tomēr kopumā daudz izdevīgāks variants ir lādēt automašīnu mājās.
Lietoti elektroauto sākotnēji nebija tik populāri, jo daudzi baidījās par litija-jonu akumulatoru ilgmūžību. Jāmierina, ka teju visiem elektroauto ir piecu līdz astoņu gadu akumulatoru garantija. Noteikti, ka ietilpība ar laiku samazinās, tomēr tā nav tik būtiska, kā sākotnēji daudzi prātoja.
Porsche elektroauto apvieno eleganci ar mūsdienu tehnoloģijām
Autors: Porsche.lv
Vai vari iedomāties, kuram elektroauto ir 408 zirgspēku jauda, 230 km/h maksimālais ātrums un kurš var sasniegt 0–100 km/h paātrinājumu nieka 5,4 sekundēs? Tas ir dinamiskais Porsche Taycan elektromobilis, kas saglabā leģendāro Porsche DNA un apvieno to ar mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām. Jauna Porsche Taycan elektroauto cena ir, sākot no 95 300 eiro, taču Porsche piedavājumā ir pieejami arī “Porsche Approved” lietoti auto ar garantiju, kā arī iespēja iegādāties lietotu auto līzingā.
Piepildi sapni par Porsche – ienāc Porsche.lv vai apmeklē Porsche centru Rīgā!