"Aldaris" šogad prognozē nelielu pārdošanas apmēru pieaugumu ārvalstīs
Rīga, 2.sept., LETA. Alus darītava "Aldaris" šogad prognozē nelielu pārdošanas apmēru pieaugumu ārvalstu realizācijas tirgos, aģentūrai LETA sacīja "Aldara" valdes locekle Sigita Ozola. Viņa pastāstīja, ka "Aldaris" šogad izlēmis lielākos resursus veltīt jau esošo eksporta tirgu attīstībai, piemēram, paplašināt produkcijas sortimentu vai atrast spēcīgus sadarbības partnerus. Šogad kompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar vienu no lielākajiem veikalu tīkliem Lielbritānijā - "Sainsburry", kurā tagad ir pieejams plašāks "Aldara" ražotās produkcijas klāsts, piemēram, bezalkoholiskais alus "GO". Kopumā lielākais pieprasījums pēc "Aldara" produkcijas saglabājies Lielbritānijā un Īrijā. "Izskatās, ka gada griezumā pārdošanas apjoms eksporta tirgos varētu nedaudz pieaugt. Tūlītējus rezultātus negaidām, jo ārvalstu tirgus iepazīstināšana ar jauniem produktiem ir pietiekami smagnējs process, tāpēc zināms atskaites punkts varētu būt nākošā gada sezona," rezumēja "Aldara" valdes locekle. Komentējot uzņēmuma šā gada investīciju projektus, viņa pastāstīja, ka "Aldaris" šogad lielas investīcijas veltījis darba vides modernizēšanai. "Vasarā noslēdzās "Aldara" jaunā biroja remontdarbi un telpu iekārtošana, tāpēc tagad darbiniekiem ir pieejams jauns un moderns birojs, ergonomiskas darbavietas, kā arī padomāts par atpūtas iespējām. Ne mazāk svarīgs aspekts ir uzņēmuma piedāvāto apmācību iespējas darbiniekiem, kas notiek gan Latvijā, gan ārvalstīs," pastāstīja Ozola. Viņa arī atzīmēja, ka šā gada pirmajā pusgadā uzņēmums daudz uzmanības pievērsis ražošanas kapacitātes un efektivitātes celšanai. Tā piemēram, šogad vasaras sākumā ieguldīti 140 000 eiro divu 12 tonnu alus raudzēšanas tvertņu uzstādīšanā. "To augstā tehnoloģiskā kvalitāte un automātika ļauj palīdz pilnībā kontrolēt daudzveidīgo alus šķirņu brūvēšanas procesu, turklāt samazina izlietoto elektroenerģiju, ūdens patēriņa apjomu un alus zudumus," investīciju mērķi skaidroja Ozola. Tāpat uzņēmuma valdes locekle pastāstīja, ka "Aldarim" arvien būtiskāki kļūst ilgtspējas jautājumi. Ņemot vērā plastmasas galda piederumu īpatsvara pieaugumu un Eiropas Parlamenta pieņemto lēmumu pēc 2021.gada aizliegt vienreiz lietojamo galda piederumu tirdzniecību, šovasar izstrādāta vairākkārt lietojamo glāžu depozītsistēma. Informācija "Firmas.lv" liecina, ka alus darītava "Aldaris" 2018.gadā strādāja ar 27,073 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 20,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka par 76% - līdz 1,165 miljoniem eiro. "Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding". "Aldara" produktu klāstu veido vairāk nekā 40 dzērieni, tostarp alus, sidrs, dzeramais ūdens, dažādi alkoholiskie un bezalkoholiskie kokteiļi.